SALAM ZIARAH KE PORTAL CIKGU AZMAN

Isnin, 9 Julai 2012

PERKAMPUNGAN ELIT PMR 2012

Sektor akademik SMK Ungku Aziz telah melaksanakan program Perkampungan Elit PMR 2012 pada 6-8 Julai 2012 yang lalu. Perkampungan ini telah dijalankan di asrama sekolah yang melibatkan 2 buah kelas elit tingkatan 3 iaitu tingkatan 3 Tekun dan tingkatan 3 Amanah dan beberapa orang  pelajar kelas lain yang telah menunujukkan prestasi baik semasa peperiksaan pertengahan tahun yang lalu.
          Matlamat program ini ialah untuk meningkatkan prestasi PMR 2012 daripada segi kualiti dan kuantiti. Daripada segi kualitinya sekolah mensasarkan bilangan pelajar yang memperoleh semua A akan dapat ditingkatkan dengan sasaran utama sekolah ialah sekurang-kurangnya 30 orang pelajar yang mendapat  semua A dalam semua mata pelajaran dalam PMR tahun 2012 nanti.
         Objektif program pula ialah program ini dapat mendedahkan pelajar-pelajar kepada tenik menjawab soalan untuk skor A dengan bimbingan berfokus daripada guru-guru di samping memberi keyakinan dan motivasi kepada semua pelajar bahawa kejayaan tersebut bukan suatu yang mustahil untuk dicapai.





          Jawatakuasa pelaksana program yang diketuai oleh Puan Hajah Azizah Mohd Shahar telah bertungkus lumus memastikan program yang julung-julung kalinya diadakan  ini berjaya bermula dari perancangan, pelaksanaan dan penghakhiran program. Turut membantu ialah semua guru yang terlibat, ketua warden dan semua guru pelatih UPSI.  Komitmen semua guru terlibat sangatlah dihargai dan semoga hasrat kita untuk berjaya dengan cemerlang akan berhasil.
          Pelbagai aktiviti yang telah dilaksanakan sepanjang perkampungan ini antaranya ialah Motivasi : Pecutan Akhir PMR 2012, Skor A bagi mata-mata pelajran terpilih, anugerah cemerlang pelajar elit dan sebagainya. Tahniah kepada semua guru dan pelajar yang terlibat. Kalau tidak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunya..... Dengan berakhirnya program ini, diharapkan objektif akan dapat dicapai dan diharapkan program ini bukanlah yang terakhir tetapi program permulaan kepada kejayaan yang lebih gemilang pada masa hadapan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan