SALAM ZIARAH KE PORTAL CIKGU AZMAN

Sabtu, 14 Julai 2012

LADAP 14 JULAI 2012

Pada hari Sabtu bersamaan 14 Julai 2012, Unit Perkembangan Staf SMK Ungku Aziz telah menjalankan kursus dalam perkhidmatan (LADAP) untuk semua guru dan pekerja sokongan. Kumpulan guru telah ditempatkan di Dewan Kenari Biru manakala kumpulan pekerja sokongan LADAP telah diadakan di makmal ICT.
        Guru-guru telah didedahkan beberapa ceramah dan taklimat bermula dengan penerangan Konsep Pentafsiran Berasaskan Sekolah (PBS) yang disampaikan oleh Encik Azman Ali, Penolong Kanan SMK Ungku Aziz. Kemudian, diteruskankan dengan taklimat pengisian SPLG secara online oleh Setiausaha LADAP Tuan Haji Zainuddin bin Sahlan. Taklimat diteruskan lagi dengan penerangan tentang pengisian data HRMIS dan e-pangkat serta data EMIS oleh Cik Hazirah bt Amran. Slot yang terakhir ialah ceramah tentang Kepimpinan 360 darjah. Kepimpinan ini ada kaitanya dengan program ProD yang akan dilaksanakan di sekolah ini. Ceramah ini telah disampaikan oleh Puan Hajah Salehar bt Yaakop, Pengetua Kanan SMK Ungku Aziz Sabak Bernam.
          Kumpulan kakitangan sokongan pula telah disertai oleh beberapa orang pekerja daripada sekolah lain seperti SMK Sungai Besar, SMK Bagan Terap, SK Batu 38 dan SK Bagan Terap. Tajuk LADAP kumpulan ini ialah Etika Kerja Penjawat Awam. Ceramah ini telah disampaikan oleh Tuan Haji Ahmad Zamri bin Samsuddin, Pegawai Pendaftar PPD Sabak Bernam.
           Diharapkan objektif penganjuran LADAP ini akan tercapai dan segala ilmu dapat dimanfaatkan untuk kebaikan dan menambahbaik mutu perkhidmatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan