SALAM ZIARAH KE PORTAL CIKGU AZMAN

Ahad, 24 Jun 2012

HARI TAMBATAN KASIH DAN CAMBAHAN ILMU SUA 2012

Pada 22 Jun 2012 bersamaan hari Jumaat , bermula pukul 10.00 pagi, SMK Ungku Aziz telah mengadakan Hari Tambatan Kasih Cambahan Ilmu 2012. Program tahunan ini dijalankan sempena berakhirnya Peperiksaan Pertengahan Tahun 2012. Program ini sangat penting untuk kedua-dua belah pihak sama ada pihak sekolah dan pihak ibu bapa pelajar. Melalui program ini, ibu bapa pelajar dimestikan hadir ke sekolah untuk berjumpa dengan pihak sekolah yang diwakili guru kelas masing-masing.
        Melalui perjumpaan ini, pihak sekolah mengharapkan terjalin satu ikatan yang murni. Hubungan yang baik ini diharapkan akan dapat membantu menyelesaikan apa juga masalah yang dihadapi oleh pelajar-pelajar dalam meningkatkan pencapaian akademik. Perjumpaan pada hari ini ibu bapa penjaga akan dapat melihat sejauh mana prestasi pelajar dalam akademik. Selain itu, ibu bapa penjaga juga boleh menyemak kedatangan anak-anak mereka selama ini di samping boleh mendapatkan maklumat tentang disiplin anak-anak mereka.
         Sambutan yang diberikan oleh ibu bapa penjaga terhadap Hari Tambatan Kasih Cambahan Ilmu ini begitu menggalakkan. Secara keseluruhannya lebih 70 peratus penjaga dapat hadir semasa program ini dijalankan. Ini menunjukkan ibu bapa prihatin tentang soal pendidikan anak-anak.mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan